Tuesday 3 March 2015

Paras gula terkawal....Berat badan terkawal....

Salam semua,

Wahh....bulan ni promo produk terbaik....saya suka sangat!!! Ada 3 barang boleh dapat harga promo.

1. Energy Soy Protein
2. Vitalea for kids
3. Zinc Complex

ok u all....ni adalah product on promo thru out Mac 2015.


....best!..saya nak cerita detail pasal ENERGY SOY PROTEIN (ESP) dulu la ye...ni product favourite saya. ESP ni ler yg dengan izinNya, eczema saya semakin sembuh...boleh dikatakan 90% improve eczema saya. U all boleh baca link kat sini ye pasal Eczema saya tu....kisah sedih barcampur gembira tu...hihihi.

kali ni saya cerita pasal ESP yg of coz saya belum cerita lagi kat link saya yg lain ye. Dalam ESP ni sebenarnya ada 22 jenis asid amino. ESP ni la satu2x nyer product yg ada 9 asid amino penting. Why penting? sebab these 9 asid amino tidak boleh dihasilkan oleh badan kita? 

Since asid amino ni penting utk badan yet badan kita tak dapat nak hasilkannya, kita ler perlu sediakan asid amino ni. so, salah satu cara ialah dengan minum ESP ni ler...kesemua 9 asid amino tadi ada kat dlm ESP. sebab tu ESP favourite saya. 

potongan gambar yg diambil dari canister ESP...dah mmg terang2x dah tulis 9 asid amino yg kita boleh pperolehi from ESP.

Asid amino yg ada dalam badan kita ni boleh membantu membina otot, rambut, kuku, kulit, organ, kalenjar, 50000 jenis protein dan 20000 jenis enzim. So,  ESP adalah kunci utama kepada kulit dan otot serta kekal bertenaga sepanjang masa.

ESP ni sesuai utk semua golongan tak kira, veteran atau pun golongan muda. 

ni contoh golongan veteran and muda....woopss...sorry datuk! saja nak selit gak gambar ni buat kenangan.


Lagi satu faktor yg best dlm ESP ni ialah ESP ni minuman yang berindek glisemik rendah. Apa maksudnyer tu? Maksudnya ESP berupaya menghasilkan tenaga yg berpanjangan dan rasa kenyang lebih lama. Macam mana mekanisme tu? 

Indek glisemik ni bermaksud indek pengukuran kesan makanan yg mengandungi karbohidrat ke atas paras glucosa dlm darah. In other words, ESP yg mempunyai indeks glisemik rendah maksudnya ESP ni ada kandungan karbohidrat yang sangat lambat utk dicerna dan diserap. Keadaan ini menyebabkan pemecahan dan pembebasan glucosa dlm darah adalah secara perlahan2x dan berperingkat2x. This situation juga sangat ler bagus utk mereka yg nak kawal berat badan atau nak kurangkan berat badan kerana ia melambatkan perassan lapar tu. hihihi...gitu la....

Also ESP yg mempunyai indek glisemik rendah ni sangat bagus utk kesihatan jangkamasa panjang.

ok, sekian utk topik asid amino n indek glisemik ye...klu ada yang tak clear nak saya celoteh panjang lagi, boleh wasap saya at 0192773385.



xox: NorazlinaIdris

No comments:

Post a Comment