Saturday 7 March 2015

Aliya - basuh kain aka washing....

Salam you all.....

Today saya rasa lega dahhhh....saya nampak anak saya Aliya Zulaikha dah makin blh adapt ngan boarding school....eleh.....sebut je la asrama....hahahaha....


Suami suruh saya masak bawa bekal makan sesama Aliya masa visit dia. Huhuhuhu...touching la suami saya ni...asyik teringat kat Aliya je...first time visit ni....saya lupa plak bawa paper plate. hahaha...hancus!!!


Ok....after one week antar Aliya gi SMAP, Bentong, the following weekend, me n suami n anak2x yang lain; Ayishah Amira, Adina Zaheen and Azim Aqeel, gi visit Aliya. Az Zahra Zahia tinggal kat umah. Byk ler cerita Aliya sembang pasal activity orientation week dia. Plus ngan bangun paaagiii sangat sbb dah mmg mcm tu timetable sekolah ni. Guess what time Aliya bgn pagi? 430am....well saya pun masih beradu lagi at 430am tu....klu jaga pun sebab nak bf Zahra. After that.....saya akan hanyutttt......huhuhu


Aliya n Abah nyer

Part paling tragis dalam semua cerita Aliya was dia kata dia nak tambah bilangan baju sekolah sebab tak sempat nak washing. Seriuosly Aliya?... Tak sempat?....macam sangat tak logic jer. Ok .... Dig punya dig....( korek punya korek....hahahah)....i found out dia actually basuh baju last minute....last minute tu dlm erti kata " ada ke logic ....most of the baju kumpul on Sunday, plus tgh hari Ahad baru nak basuh. Confirm la stress basuh baju quite byk....betul tak?".... All this while, dok umah senang lenang je....ambik baju yg dah siap kering lipat and terus susun dlm almari...well.....part lipat tu kekadang je la....tak pernah nak ambik kisah bab washing...Sebab tu la Aliya stress sgt kot bila topic basuh kain kat asrama...Dah le dia kata dia tak suka queue panjang nak tunggu giliran membasuh......oh....no wonder dia basuh tgh hari on Sunday....mmg tarak sapa la berebut washing time tu....wakakaka.....


Adina teringin nak bergambar gak.

Masa beratur nak register hari pertama. Sad to say masa first day tu saya pakai suar jeans je la....Sorry Aliya..mama agar "seksi" bila berbaju kurung. hahaha. Time antar Aliya interview je mama Aliya pakai kurung kan?...hihihi.

on the way ke SMAP antar Aliya. Adik2x...tidur....


Aliya n all in Aliya's room....sikit jer dlm bilk dia ni..8 jer...time saya dulu ramai...almost 25 to 30 kot..


All in all, alhamdulillah itu je la activity yg Aliya stress....others should be ok and enjoyable. 

Second week visit Aliya, dia dah bleh term washing problem dia tu...Tp dia still nan attitude couch wake queue pendek je....Tak kisah la....asalkan dia happy.

xox: NorazlinaIdris

No comments:

Post a Comment