Friday 27 March 2015

Earth Hour !!....off electric...

Salam n a veryyyy good morning semua.

Waaahhh.....dah almost abih bulan MARCH 2015 kan? Today dah 28 March...today is the last day aka closing day utk saya yg beronline bizz Shaklee ni. Hari closing bermaksud hari terakhir pengiraan sales volume saya yang akan dikira dlm bentuk point. Dari point ni pulak la yg akan ada cara pengiraan bonus yg kami akan dapat setiap pertengahan bulan. Semoga rezeki bizz Shaklee terus melimpah ruah dan mendapat keberkatanNya.

Well actually the topic for today's entry is saya nak ajak semua rakan2x saya utk kita sesama terlibat dalam satu jam kita bergelapan tak guna any of electricity form. No kipas, no aircond, no blender, no electric cooking, no lights, no wifi (cuz wifi guna electric kan?), no fixed line phone yg guna electric tu.....Senang cerita, JANGAN GUNA APA JUA DEVICE / ACTIVITY yg menggunakan ELEKTRIK. OFF SEMUA PENGGUNAAN ELELTRIK JUST FOR ONLY ONE HOUR.



Ini adalah salah satu cara kita support Earth Hour. What is Earth Hour? it means acara tahunan yg di adakan oleh Tabung Alam Sedunia (WWF)yg disambut pada hari SAbtu terakhor bulan March which is hari ni ler.....Tujuan Earth Hour diadakan mahukan kediaman dan pejabat mematikan lampu yg tidak digunakan dan semua peralatan elektrik juga tidak digunakan utk tempoh selama satu jam sahaja. Ini adalah untuk mebangkitkan kesedaran ke atas perubahan iklim.


Jom sesama kita jaga bumi yg semakin tua. (Saya yang makin "remaja" ni...huhuhuh). 


xox: NorazlinaIdris  

2 comments:

  1. salam norazlina , bila off, quiet ja. happy weekend

    ReplyDelete
  2. wslm ....nak panggil apa ye sis ni? hihih....nway, sunyi mcm kat kampung ek?

    ReplyDelete