Wednesday 12 February 2014

Sweetness of my Online Bizz with Shaklee...

Salam semua,

Hari ni saya rasa nak share pengalaman keindahan perjalanan saya in online bizz with Shaklee. Luahan ikhlas hati saya ni. Ni kira journey yg baru mula je tau!...tapi dah rasa the SWEETNESS....terima kasih Allah.

Saya mmg suka bizz. Dulu, seingat saya tahun 2004, first time saya joined MLM. Memang gempak jugak progress bizz MLM saya masa tu. Saya cakap gempak sebab, firstly income yg saya dapat dah boleh cover semula modal saya yg bernilai rm5000; secondly, the income statement from MLM yg saya joined tu boleh digunakan utk apply housing loan.  Housing loan tu, share nama ngan lagi suami saya. Yet, lulus gak tau housing loan tu by just using income statement MLM tu and of coz together with income statement suami saya. Basically, itu la dua sebab yg saya kata not bad la progress bizz MLM saya joined dulu tu.

Faktor yang menyebabkan saya semakin perlahan momentum in this MLM bizz adalah disebabkan masa saya utk keluarga semakin berkurangan dan saya rasa semakin keletihan. Saya kena selalu keluar jumpa potential bizz partners and potential customers, meetings, weekend kena kuar lagi bawa org gi perjumpaan, malam pun ada gak kena kuar and sometimes sampai umah pukul 1130pm. Jangan fikir saya tak suka jumpa org tau. Suka sangat jumpa n sembang ni. Tapi kita ni bukan lagi bujang, nak lepak lama2x agak susah la kan? Saya plak jenis masak sendiri utk family members, served anak2x makan, lagi la terkocoh-kocoh rasanya. Termengah2x nak mengejar masa family n bizz.

ni ler my beloved lovely family


But I am not saying the MLM bizz plan tu is not good. Jangan salah faham. My friends yg still in this bizz, mmg successful. Tapi, maybe bizz ni tak kena ngan jiwa saya yang suka pada kehidupan yg tenang. Disebabkan kepenatan nak mengejar ke sana-sini plus ngan husband pun kata “asyik kuar n balik lambat je…weekend kuar lagi…. “,,,,Adeh!! Kesian jugak kat suami n anak2x….so saya semakin slow down n lastly saya stop bizz MLM tu. But there are my friends who are successful in this bizz. Tolong jangan missed-interpret the story.  

Then, saya just focus to my normal life, kerja makan gaji, no part time bizz, having fun times with my family (this part mmg saya sangat suka laa). Minat bizz tak pernah luntur tapi tak pernah usaha utk cari bizz apa yg sesuai. Hihihihi.  Anak semakin bertambah. Bila deliver anak ke 4, start makan supplement Shaklee introduced by Suwaibah utk tambah susu badan. At that time my friend, Suwaibah dah approached me with the online bizz Shaklee in year 2013. Tapi saya rasa malas cuz I thought it would be the same like last time which was tiring. One year gak la saya just consume the product without involving me into the Shaklee bizz. The set tambah susu badan mmg efficient. Tertiba terbuka hati nak join the online bizz Shaklee in year 2014. Nak share the effectiveness of Shaklee’s supplements. Sharing is caring kan?? Lambat benor nak sampai aura tu…..hihihi…tak pe at least I dah mula online bizz with Shaklee. Bila discuss ngan Suwaibah, she said everything is ONLINE.

Saya and Master Alin

Saya and Suwaibah. 

So, saya fikir semula. Saya ada laptop, saya ada smartphone, saya ada facebook account. BOLEH SANGAT utk saya mula online bizz. Tekan laptop and tekan smartphone je. So, I gave myself a try. Tapi, for me, klu dah alang2x involve ngan bizz, better buat all out terus. Test my limit. Rupanya LIMITLESS la plak…..sebab ONLINE!!!! Saya dok umah, saya boleh promot productssss, saya boleh jumpa potential customerssss and potential bizz partnersss (chatting ler tu…), meeting or so called discussion boleh jugak buat (whatsapp kan ade….). Basically, relationship among friends, relatives and new friends are never ending story just by one click. Plus, saya still manage utk prepare n serve dinner for family members (masak sempoi jer). Lepak weekend ngan family. Memang sesuai sangat dengan jiwa I ,  ok???...Saya serius ngan bizz Shaklee ni bermula in May 2013. Dah la income keep on increasing. From rmXX to rmXXX to rmXXXX. Alhamdulillah saya sangat sangat sangat bersyukur. Amalan rohani yang selalu dingatkan oleh bizz members kumpulan kami jugak berjaya membuka hati n minda saya utk lebih dekatkan diri pada ALLAH SWT. Solat sunat, zikir, sedekah, awalkan solat wajib adalah antara nasihat dan peringatan utk kami sesame sendiri. InsyaAllah, rmXXXXX and rmXXXXXX pasti dalam genggaman saya. Aminn.


To those out there yg nak feel mcm mana saya feel now ni, whatsapp saya 0192773385. Tak rugi untuk get more info. Kita blh sembang lagi panjang. Boleh add saya dalam facebook korang jugak. Facebook id: Norazlina Idris.

xox: Norazlina



No comments:

Post a Comment