Tuesday 11 February 2014

Hebatnya VITALEA Shaklee

Kenapa perlu ada zat yg mencukupi dalam badan kita? Untuk menggalakkan sistem imun dan kesihatan terbaik utk jangka masa yg panjang. Mmg kita boleh makan raw food mcm nasi, daging, ikan, sayuran dan buahan, tapi pasti ke cukup semua tu utk keperluan sistem badan kita? And also, are u sure enough yg all those zat tidak termusnah semasa proses penyediaan makanan seperti semasa ia dimasak. Zat di dalam sayuran akan musnah jika dibiarkan pada suhu yg sangat tinggi dan dibiarkan lama di dalam kuali. Dah ler nowadays disekeliling kita dipenuhi makanan yang telah diproses seperti sos, kicap dan makanan segera. So, mcm mana kita nak ensure yg badan kita dapat zat yg mencukupi utk kekalkan kesihatan pada tahap optimum?? Dah la kita ni sangat susah nak dapatkan 5-9 hidangan buah-buahan dan sayur-sayuran setiap hari. 

Therefore, saya akan recommend, makan la supplement sebagai makanan tambahan. Bukannya saya maksudkan, tak yah makan raw food tu. Makan la....tak de masalah....tetapi sebaiknya tambah la dalam diet kita iaitu supplement or so called vitamins.

Multivitamin terbaik di dalam Shaklee ialah VITALEA. Ia dapat menyokong keperluan diet dan nutrisi pemakanan harian untuk mengekalkan kesihatan yang terbaik. Pengambilan VITALEA dpt membantu menguatkan imuniti badan dan menggalakkan kesihatan yg baik pada kadar yg lebih lama. Vita-Lea juga menggunakan Sistem Penyerapan Bioaktif berpaten eksklusif untuk Shaklee. Ini bermaksud VITALEA juga dapat meningkatkan penyerapan asid folik iaitu nutrien penting untuk kesihatan keseluruhan sel. VITALEA telah menjalani 349 ujian kualiti yang paling ketat untuk menjamin keaslian dan keberkesanan produk.

VITALEA terdiri dari 23 vitamin n mineral yg jumlahnya bersesuaian dan seimbang dgn keperluan badan. Ia akan beri kesejahteraan pada kolon, hati, mata dan sistem imun utk tempoh masa yg lebih lama.

2x lebih antioksidan - cegah kerosakan fungsi imun berpunca daripada radikal bebas.
2x lebih kalsium - pembentukan tulang.
2x lebih magnesium - kekalkan rentak jantung, otot, dan fungsi saraf.
2x lebih Beta karotena - membentuk vitamin A yang lebih biopotent.
3x lebih selenium - melindungi paru-paru, kolon dan prostat.
3x lebih vitamin K - membantu proses pembinaan tulang.
6x lebih boron - bantu kesihatan tulang.
10x lebih Biotin - menyokong proses pengeluaran tenaga.

Oleh itu, terdapat sangat banyak kelebihan VITALEA compared to other multivitamins in d market. During February 2014, Shaklee beri harga promosi utk VITALEA.

Boleh contact/whatsapp saya, Norazlina 0192773385. Ada 120 biji dalam sebotol boleh tahan 2 bulan hingga 4 bulan.










No comments:

Post a Comment