Friday 14 February 2014

Shaklee Collagen Powder di hati ku.


Salam n apa khabar semua? Hopefully semua nya semakin sihat , cergas  dan ceria. Dengan harapan, kita dapat tingkatkan ibadah kita bila badan sihat cergas kan???

Today’s entry, saya nak story pasal collagen. Saya ni org nyer towards 4 series tau. Maksudnya umur saya ni nak cecah 40an. Senang citer, saya ni dah 38 tahun. Ya Allah, bile terkenang ke umur tu…..automatic nampak, garisan halus kat muka, jeragat kat pipi, eyebag…Macam2x la yg melibatkan beberapa celaan di wajah ni…Gitu…..Oleh itu…, saya rela ngap satu set promo SHAKLEE COLLAGEN POWDER tahun 2013. Nak cantik punya pasal kan??..terus cari collagen.

 
gambar sekadar hiasan.

Sebelum citer panjang lebar, kita study dulu pasal COLLAGEN ni. Apa main ingredient COLLAGEN Shaklee ni. Terdapat 7 bahan utama yang ada di dalam Collagen Powder Shaklee ialah: 

  1. Ekstrak biji benih Camellia Japonica
  2. Ekstrak Pfaffia
  3. Kolagen Ikan
  4. Estrak kerang-kerangan
  5. Lactobacillus acidophilus
  6. vitamin C
  7. vitamin B

Kolagen adalah komposisi protein yang paling banyak terdapat di dalam badan manusia. Ia a menyumbang kepada kira-kira 75%  berat pada tahap kulit yang sihat. Tahap kolagen yang sihat akan menyerlahkan rupa yang sihat dan menampilkan susuk tubuh yang muda (yg muda ni yg cuba di usahakan…hihihi). Selain itu, COLLAGEN merupakan suplemen kolagen yang hebat yang mengandungi 4000mgn proprietari RSS (red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen, diekstrak daripada sisik ikan merah.

Apa yg berlaku pada saya, since umur dah 38 ni, kesan collagen agak lambat sikit nak saya rasa. Tapi tetap ada kesan baik nyer tau. Tapi agak lambat la. Yer laaa….kita kena faham….dah berkurun sangat jeragat n garisan halus menetap kat muka ni. Umur plak dah 38, baru nak ambik supplement, sendiri mau ingat la kan? Tapi saya displin. Tegar tetap makan collagen mcm yg dinasihatkan. Saya rasa kesan jeragat makin pudar , pada kotak antara ke 5 ke 6. Sangat happy. Jeragat dah berkurang. Muka dah tak sagging. Anjal la org kata.  Alhamdulillah. Eyebag pun dah x jelas kelihatan. Rambut pun dah kurang gugur. Mmg COLLAGEN di hati ku la….setiap malam saya akan ambik collagen bersama dgn susu dan ENERGY SOY PROTEIN. Nak jaga paras kolestrol  punya pasal, kekadang saya mix jugak dengan Quaker oat. Hihihi. Sedap je rasanya. Tadi, kita story kebaikan yg saya rasakan? Ok now, kita sembang pasal kebaikan collagen secara teori ye plak.


  •   membantu kuatkan akar rambut dan merangsang pertumbuhan semula
  • kuku menjadi lebih kuat, bintik putih hilang dan pangkal kuku kekalkan warna yang lebih sihat
  • kulit akan kurang kering dan kulit akan lebih anjal. Kulit juga akan sembuh dengan cepat dan ini akan membantu mengurangkan parut.
  • membantu menghilangkan tanda penuaan kita seperti garisan halus.
  • kolagen juga membantu kurangkan kesakitan dan geseran sendi di tulang kita
  • bagus untuk mata. Kornea memerlukan kolagen dan ianya membantu mengekalkan otot mata supaya tetap anjal.
  • memastikan otak sentiasa lebih sihat dan cergas


nak terasa kulit lebih anjal? awet muda? 
whatsapp Norazlina 0192773385

wassalam.

luv ya!






No comments:

Post a Comment