Thursday 28 August 2014

Demam - bengkak susu

Salam everyone,

Hari ni saya luahkan perasaan..bengkak susu ni sakit.....tapi mcm mana pun syukur sebab Allah beri rezeki susu badan yg tak henti2x utk Az Zahra Zahia.

Dulu pernah saya ceritakan, susu badan saya jenis x byk. boleh refer link ni. Kawan saya, namanya Norakma, credit kat dia sikit.....chewah, beliau kata nak susu badan byk, boleh diusahakan. Sama ada kita nk usaha atau x je...

Bengkak susu dalam tempoh pantang, pernah saya alami.  Mmg sakit...ye la kan....susu tgh byk, anak minum gitu2x....nak pam agak malas sebab mata ni asyik nk tidur je....so, for me bengkak susu dlm tempoh confinement ......normal.

And it is so tak normal, only in my case ye.....bengkak susu masa Zahra umur dah cecah 10 bulan......Ya Allah....seram sejuk menggigil badan.....demam dibuatnyer!!! Minggu lepas kena bengkak susu.....minggu ni kena lagi....tapi alhamdulillah , this time x ler spi demam. Puncanya, saya rasa sbb saya dah kurang mengepam kot....sbb tu bengkak susu. Ye la.....diet/pemakanan plus supplement yg saya ambil still menjurus kepada menambahkan susu badan. Tapi dah kurangkan sesi pam susu. Alasan , sbb anak dah start mkn solid food. So, dia dah kurang minum susu badan......you all!!!! Jgn follow perangai saya ni....susu badan tgh dok meriah, rajin2x kan pam susu tu. Buat stock susu. Ina......freezer dah beli kan??? Apsal malas??

So, you all, morale of the story,
1. keep on pumping susu utk elakkan bengkak susu.
2. Jgn bazirkan susu dgn tidak mengepam ye.....semua tu rezeki Allah....so jgn la sombong...
3. Badan pun sihat sebab x demam kan???
4. Keep on makan diet/ pemakanan and supplement utk tambah susu cuz mmg betul theory Norakma. Nak susu badan byk, mak budak kena rajin membaca cari ilmu, bertanya pendapat kekawan dan practise.

Last but not least, set tambah susu badan sambil nak kurus dari Shaklee contoh; energy soy protein, alfalfa, omegaguard boleh diamalkan dan boleh dapatkan dari saya...plus makan kurma byk2x....yummy....

xox: Norazlina 0192773385 harga murah murah kekawan sedara mara.

Pssstt gambar kaki Zahra. Masa ni belum 10 bulan....gambar lama. Tak related ngan post topic bengkak susu. Kikiki.


No comments:

Post a Comment